Jste vlivná osoba na instagramu a youtube, máte mnoho sledujících a máte již vytvořenou komunitu? Jste šikovný tvůrce obsahu – blogger, copywriter, grafik, fotograf nebo video maker? Přečtěte si o nové platformě, kde můžete nalézt nové a hodnotné spolupráce.

Dnešní doba by se mohla nazvat “doba instagramová”, influenceři a tvůrci obsahu jsou v tuto chvíli velmi důležití lidé v marketingovém plánu mnoha firem. Doba napomáhá svobodnému povolání – kdo by si před pár lety pomyslel, že si tisíce lidí bude vydělávat skrze fotografie na sociálních sítí.

Kdo je influencer

Influencer je vlivná osoba, která ovlivňuje své čtenáře skrze sociální sítě. Má mnoho sledujících a velkou komunitu. Influencer přesně můžeme přeložit jako “ovlivnitel”. Mnoho influencerů najdeme mezi hvězdami nebo veřejně známými osobnostmi a stejně tak mezi “běžnými” lidmi, dříve neznámými.

Dříve jsme měli mnoho bloggerů, poté youtuberů a dnes jednoznačně dominují instagrameři.

Influencerem se může stát kdokoliv, jediná metrika je zajímavý obsah, který přivede nejvíce reálných followerů, kteří budou komentovat, lajkovat a kteří budou osobu vnímat jako vlivnou.

Proč jsou influenceři pro marketing tak důležití

Hlavně proto, že dokáží ovlivnit čtenáře a to i k nákupu služby nebo produktu. Bloglovin’.com provedl výzkum mezi ženami, zde je výsledek v číslech:

54 % žen si objednalo produkt, poté co ho vidělo u influencera.
63 % žen díky influencerům vyzkoušelo produk o kterém dříve neuvažovaly.
45 % žen začalo sledovat značku poté, co ji viděly u influencera.

Značky se nebojí za dobrou spolupráci zaplatit, jak penězi tak barterem.

Už jste zkoušeli rozjet spolupráci například s eshopy? Jaké máte zkušenosti? Napište nám do komentářů

Jakou strategií má jedna z nejznámějších influencerek se 4 miliony followers @kcstauffer?

Snažím se vkládat příspěvky nejméně jednou denně a odpovědět co nejvíce zpráv, co mohu a samozřejmě důležitou součástí strategie je humor – to mají sledující vždy rádi. 

Co jim nejvíce pomohlo k růstu je sdílení:

Jednou jsem požádala jednu společnost o sdílení něčeho, oni to udělali a my tak získali 46 000 sledujících za jednu noc. Sdílení je ohromná věc. Žádejte lidi, aby sdíleli vaše věci, jakkoliv můžete, dokonce i v jejich příběhu. Také je důležité být autentický, svůj – pokud nejste pravdiví k tomu, kdo jste, vaše publikum to pochopí a vy nevyrostete.

Celý rozhovor s hodnotnými radami si můžete nyní přečíst na AMONGUS.cz

Kdo je to tvůrce obsahu?

Kdokoliv kdo tvoří textový, video, foto, vizuální obsah na internetu.

  • Bloggeři – vytváří zejména textový obsah a pro spolupráci jsou vhodní v případě výměny odkazů, prodej PR, ale také recenzi na produkt.
  • Copywriteři a překladatelé – vytváří dle zadaných kritérií hodnotný a čtivý obsah.
  • Video makeři – youtubeři, streameři, anebo kameramani vytvářející produktová videa.
  • Hudebníci – vytváří zvukové efekty
  • Fotografové – vytváří produktové foto, dokumenty, zajímavé spolupráce máte možnost získat u eshopů.
  • Vizuální obsah – grafici. Vytváří infografiky pro produkty i služby, objednávají si je marketingové agentury, nebo firmy z oblasti služeb. Infografiky hravou formou prezentují důležité informace a data.

Přečtěte si také:

Jak a kde si vybdělat jako copywriter, psát texty na zakázku


CHCETE SI VYDĚLÁVAT PSANÍM ČLÁNKŮ? RECENZE – KOLIK SE DÁ VYDĚLAT A KDE SEHNAT ZAKÁZKY?

Jaké výhody vám spolupráce přinese

  • Peníze
    Psát, fotit, zapínat Photoshop zadarmo nebudete. U influencerů , bloggerů a youtuberů nemůžeme mluvit o přesných částkách, protože každá společnost si nastavuje budget a komunikace ohledně ceny je interní záležitost. Více transparentní je grafika a copywriting – záleží na zkušenostech a kvalitách, cca se pohybují hodinové sazby od 250 Kč do 1500 Kč.
  • Nové produkty
    U recenzí blogerů a příspěvků influencerů se samozřejmě společnost odmění barterem. A protože jste to VY, kdo se rozhoduje, zda spolupráci uzavře nebo ne, budete pravděpodobně obklopeni produkty, které budete milovat. Většinou malé firmičky, nebo startupy, neziskové organizace nemají velký budget a jako protihodnotu nabízí různé zajímavé lístky na přednášky, semináře, akce.
  • Tvoříte si portfolio
    Čím více obchodů uzavřete, tím větší budete mít portfolio. Čím více obchodů uzavřete, tím větší praxi v komunikaci a ve vyjednávání budete mít. Otevřou se vám dveře k větším a větším spolupracím. Pokud si zachováte tvář a profesionalitu, budete velmi žádaní.
  • Nové kontakty
    Kontakty jsou v dnešním světě velmi důležité. Jak budete růst, budou k vám chodit zajímavější a zajímavější lidé.

Dále můžete získat nová přátelství, a zlepšit si život. Ale to jsou již bonusy z vaší činnosti. Nyní přejdeme k samotné platformě.

Platforma PR Yard

Novinka na českém trhu, která u nás chyběla. Propojuje firmy, které hledají vhodnou spolupráci s inzerenty, tvůrci obsahu a influencery.

Zaregistrovat se můžete tedy ve třech výše zmíněných kategorií. Rozebrali jsme si influencery a tvůrce, ale co inzerent?

Inzerenta poptávají firmy, pokud chtějí zpropagovat své materiály, produkty nebo služby v rámci celého balíčku – inzerent doporučí na webu, sociálních sítích a pokud možno i v jiných jazycích.



Jak to funguje?

Na hlavní stránce si vyberete do jaké kategorie spadáte a zaregistrujete se. Při registraci si můžete nastavit měnu, ve které chcete být vyplácení (teď je to EUR, CZK a USD).

Abyste mohli dostávat zakázky je nutné vložit váš blog, web, instagram, youtute, twitter a další účty, kterými disponujete. Samozřejmě lze přidat více účtů/blogů. Přejděte do sekce v intranetu Moje prostory.

Přečtěte si také

hledame influencera neb kde najit spolupráce

LINKETICA RECENZE – SPOJUJE INZERENTY, TVŮRCE OBSAHU A INFLUENCERY

Po přihlášení jděte do sekce Moje prostory

Odkaz na váš web vložte vždy celý (začínající s http://, nebo ještě lépe s https://). Poté vyberte jazyk, který se na webu nebo sociálních sítí nachází (pokud píšete 2 nebo více jazyky, vyberte ten, který převažuje).

Vyberte si název. Výstižný a jasný. Následně popis tématu vašeho blogu, instagramu a dalších platforem. Kategorie – zadejte kategorií, do které spadáte.

Cena publikace příspěvku – zde vyplníte za kolik jste ochotni publikovat dodaný příspěvek nebo článek. Jestliže nezadáte částku, systém vás nemůže zařadit.

Cena vytvoření a publikace – zde vyplníte cenu za vytvoření a publikaci. Vytvoření článků je podle zadání inzerenta a může požadovat i úpravy, v intranetu je po vytvoření zakázky k dispozici společný chat.

Články se píší přímo v intranetu této platformy. Na začátek posíláte návrh (koncept) ke schválení, až bude inzerent spokojený, až tehdy je dovolené publikovat. Intranet je velmi příjemný a přívětivý, psaní vám půjde jedna radost.

Zařazení do veřejného katalogu – defaultně vypnutá funkce. Silně doporučujeme se zařadit do veřejného katologu. Bez této funkce bude váš profil nezveřejněný a vy si vyhledáváte vhodné poptávky na které odpovídáte. Zařazením do katalogu budete částečně anonymizovaní, ale inzerenti budou moct na vás reagovat a vy nemusíte hledat vhodné poptávky.



Jaké má platforma funkce?

Funkcí má mnoho a protože je to zcela nová platforma (v době psaní článku 3 měsíce), tvůrci neustále vylepšují intranet a jsou otevření zpětné vazbě. Pokud byste tedy narazili na nějaký problém, anebo potřebovali dosadit nějakou funkci, neváhejte se obrátit na podporu.

Když se přihlásíte do intranetu uvidíte velmi příjemné a lehce ovladatelné prostředí.

Úvodní stránka po přihlášení do PRYard

Jako první se vám zobrazí celkový přehled a jednotlivé kolonky jsou klikatelné. Na každé stránce v intranetu vás čeká i průvodce (v dolním boxu). Pokud byste si tedy nebyli něčím jistí, průvodce vám pomůže.

Jsem ze Slovenska, můžu se také přihlásit?

Skvělá zpráva je, že ANO. Tato platforma má zájem o expanzi a začala Slovenskem. Takže pokud píšete po slovensky a jste slovenský influencer, nic vám nebrání se přihlásit a získávat skvělé zakázky. V intranetu si také můžete přepnout jazyk do vaší vlastní.

To stejné platí, pokud ovládáte cizí jazyk. V tuto chvíli je k dispozici anglická jazyková mutace a taktéž pokud figurujete i na zahraničních trzích, dejte o tom vědět. Inzerenti mají zájem publikace článků a další spolupráce i v anglickém jazyce.



V brzké době se přidají i další jazyky.

Co na tuto platformu říkáme my?

Platforma funguje zhruba 3 – 4 měsíce a my ji fandíme, protože platforma propojující influencery a další tvůrce s inzerenty tady chyběla. Velmi si vážíme, když platformy myslí hlavně na uživatelskou použitelnost a přívětivost.

Protože platformu sami využíváme, jsme rádi, když to jde lehce a všechny informace máme přehledně v intranetu. Líbí se nám i značná flexibilita tvůrců, kteří jsou otevření zpětné vazbě.

My na této platformě jsme jako poptávka – hledáme vhodné tvůrce a influencery. Protože ještě PR Yard mnoho osob nezná, tento článek doufáme pomůže, aby se nabídka spoluprací rozrostla o kvalitní a ověřené influencery.

Navazování spoluprací nebylo vždy lehké, neboť jsme museli: zdlouhavě hledat vhodné influencery, doptávat se v komunitách na facebooku, poté vymyslet vhodnou formu, napsat email a čekat, zda se influencer ozve, abychom se domluvili na podrobnostech. Lze to vyřešit i skrze PR agentury, ale k této možnosti jsme se nedostali.

Proto jsme rádi, když se věci zefektivňují.

Na závěr v bodech

Nová platforma s menší konkurenci – velká příležitost navázat co nejvíce spoluprací.
Velmi přívětivé uživatelské prostředí.
Neustálé zdokonalování funkcí.
Je možné se nechat vyplácet ve třech měnách – USD, EUR, CZK.
Možnost přidání více blogů/webů/sociálních sítí v rámci jednoho profilu.
Prostředníkem je PR Yard, což ocení obě strany (firma i influencer) při řešení sporů a jistoty vyplácení peněz (a v případě firmy, že služba bude influencerem dodána kvalitně, včas).
Můžete psát v češtině, slovenštině i v angličtině (další jazyky již brzy).
Najít spolupráci si tedy může i influencer ze Slovenska.
Tvoříte si hodnotné portfolio a navazujete nové kontakty.
Pokud někdy budete potřebovat vy zadat poptávku po publikaci a objednat si tvůrce nebo influencera, můžete učinit skrze jeden profil v sekci Poptávka.


Napište nám do komentářů jak jste s platformou spokojení? Navázali jste nové spolupráce? Co vám chybí, nebo naopak co oceňujete?

Ebook zdarma Ultimátní seznam na online podnikání s externími zdroji

ULTIMÁTNÍ SEZNAM NÁPADŮ NA ONLINE PODNIKÁNÍ

 KNIHA ZDARMA

71 nápadů na online podnikání + 60 příběhů a inspirací + přes 50 externích zdrojů pro Váš jednoduchý start!

Super, Vaše kniha je nyní ve Vaší e-mailové schránce. Příjemné čtení!